Tu&Aki’s Couple Life

ゲイが考える『ベトナム』『アジア』『海外旅行』『日本』『仕事・働き方』そして『大事な彼氏』のこと

ベトナム人の彼氏Tu(2)


f:id:TuAki:20190511193509j:image

(フエ市内、宿泊したコロニアル風のホテル)
f:id:TuAki:20190511193625j:image
(フエ王宮)


日本人ゲイのAkiです。

Tuと初めて会ったのは2014年の12月27日。

それもごく短い時間でした。ホテルから帰るTuを玄関まで見送って、じゃあ、とごく普通に挨拶して別れました。Tuはうれしそうに小走りに深夜のハノイの町に消えてゆきました。かわいい。

 

翌日、Akiはハノイを後にしてベトナム各地を旅行しました。

ハノイのノイバイ空港に戻り、国内線でフエ(Hue)を目指しました。しかし、トラブルです。なんでも到着地のフエの天候が悪く、ほぼ嵐の状態なので待機ということのようでした。なんだかんだで4時間待ち。結局、フエには行けず、ダナンに行き先が変更になりました。まあ仕方がないこと。しかしホテルはフエ市内で予約してあるし、困ったな、と思っていました。ほかの乗客も似たような状況のようです。ある中国人の親子に話しかけられました。お父さんとその息子(20歳くらい)。お父さんはすこぶる人当りの良い方でしたが、息子はAkiが日本人とわかると、話どころか、ほとんど目もくれません。2014年は中国との関係が最悪の時でした。尖閣諸島に中国船が侵入し、数百回も領海侵犯を繰り返していました。今は少し落ち着いてきましたが、2014年当時は、反中国、反日感情がそれぞれの国で渦巻いていました。

息子の素っ気なさはだからなのでしょう。とそれなりに納得しました。

飛行機がダナンに降り立ったのは夜も更けてからでしたが、例の中国人親子二人が満面の笑みでAkiに話しかけてきました。

息子まで愛想の良い笑みを浮かべたのには少し驚きました。彼らが言うのには、彼らもフエに宿をとっており、タクシーをシェアして一緒に行こうという申し出でした。

ほかにスエーデン人カップルにも声をかけており合計5人が集まりました。

国籍はばらばらで一台のタクシーに乗り込み、ダナンからフエまでおよそ2時間、Akiが払ったのは20$。スエーデンカップルは40$強。これでほぼ全額まかなえたと思います。中国人親子はほぼ出費なしでダナンからフエへの移動に成功しました。

Akiは別に騙されたわけでもないのでいいのですが。中国人の人のよさそうなお父さんが息子ともども一台のタクシーをシェアすべく、いろいろな人に声をかけて奔走している姿に違和感を感じました。日中関係がもめていても打算が優先するということなのでしょうか? シャアしたタクシーの車内ではほとんどAkiには声をかけてきませんでした。ハノイでもタクシー運転手と中国の話題になったことがあります。ベトナム南シナ海ベトナムでは東海と呼ぶそうですが)にある南沙諸島を巡ってもめていて、ベトナム漁船が頻繁に拿捕されているようで、ベトナム人は非常に憤慨しています。それで日本も尖閣で大変だがどうするのか、聞かれました。どうすると言われても、どうしようもない。ベトナム人みたいに中国大使館にデモかけるとか、あまり聞きませんし。

Tuと知り合ってしばらくして中国の話をしたことがあります。Tuは温厚でめったに怒らないのですが、中国には腹が立つようです。中国が攻めていたらどうする、と聞いたらきっぱりと、銃を持って戦う、と言いました。今の日本人でそう言う若者は少ないんじゃないでしょうか。

 まあ、Akiはなんだかんだで中国人親子のおかげで無事フエにつき、予約したホテルで休むことができました。スマホWIFIにつなげると、Tuのメッセージがありました。

無事到着と知らせました。その後チャットを始めるとなかなか終わりません。

チャットは勿論日本語ではなく英語でやるのですが、なかなか大変でした。外国人の彼氏(この時はまだ友達感覚でしたが)は初めてなのです。それでTuはまめでちょくちょくメッセージをよこします。そのたびに返事はしましたが、かなりハードでした。


f:id:TuAki:20190511193838j:image

(フエ王宮 ベトナム戦争の弾痕のあと) 

 

Tu、もう眠いからおやすみ、と言って終わりました。
このパターンは今でも同じです。

翌日はフエ観光です。フエもハノイと同じく、いいところです。ベトナムの古都なので、みるべきものがたくさんあります。旧王宮などベトナム戦争で破壊されたのですが懸命の復旧作業で十分昔の面影を感じることができます。ここでは多くの日本人や韓国人の観光客がいました。いいところですからね。フエまで来るともはや寒風ということもなくほんわかとした春の風です。広い王宮を歩いているといい気分です。

結局フエには2泊して、ホーチミンに移動してベトナムの旅は終わりました。

旅は終わりましたがベトナム人の彼氏Tuとの付き合いは始まったばかりでした。

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

(英訳)

I am Japanese gay Aki.
I first met with Tu on December 27, 2014.
That was also a very short time. I saw Tu back from the hotel to the front door, and then I said, saying goodbye. Tu was joyfully gone to the late-night Hanoi town to make a small run.

Tiny!!!!!

The next day, Aki left Hanoi to travel around Vietnam.
I returned to Noi Bai Airport in Hanoi and aimed at Hue on domestic flights. But it is a trouble. Whatever the weather in Hue, where it arrived, was bad and almost stormy, so it was like waiting. I wait for 4 hours. After all, I could not go to Hue, and my destination changed to Da Nang. Well, I can not help it. However, I thought that I had a reservation in the city of Hue and I was in trouble. Other passengers also seem to be in a similar situation. A Chinese father and child spoke to me. Father and his son (around 20 years old). Dad was a good per capita person, but his son, even if Aki knew that he was Japanese, he could hardly see or even talk. 2014 was the worst time with China. A Chinese ship invaded the Senkaku Islands and repeated hundreds of aggression in the waters.

It was calmed down a little, but anti-China, anti-Japan sentiment swirled now in each country at the time of 2014.
The curtness of the son therefore. I understood this as such.
It grew at night that an airplane got down on Da Nang, and it was after, but two Chinese  in question talked to Aki by a smile of the whole face.
I was surprised at what I had an amiable smile in to a son a little. They took the accommodation in Hue so that they said and were the proposal that it was said to share a taxi, and to go together.
They chinese called out to a Swedish couple elsewhere, and five people in total gathered. It is 20 dollars that the nationality is scattered and gets in one taxi, and Aki paid it from Da Nang to Hue for about two hours. The Swedish couple is a little over 40 dollars. I think that I was able to almost cover it with this in full. Chinese parent and child almost succeeded in movement from Da Nang to Hue without expenditure.
As Aki was not coaxed particularly, it is enough. I felt a sense of incongruity in the figure which I called out to various people and was engaged earnestly in that father who looked good of the Chinese person shared one taxi with a son. Is it that a calculation takes first priority even if Japan-China relations has trouble? Iside of the car, Iand hardly called out to Aki. It has become the topic of China with a taxi driver in Hanoi. Vietnam has trouble visiting Spratly Islands in the South China Sea (I seem to call it Tokai in Vietnam), too, and a Vietnamese fishing boat seems to be captured frequently, and the Vietnamese feels indignant very much. So Japan was serious in Senkaku, but was asked about what you would do. It is hopeless even if said that I would do what. I settled in the Chinese embassy for a demonstration like a Vietnamese a little now, but, at the time of 2014, anti-China, anti-Japan sentiment swirled in each country.
The curtness of the son therefore. I understood this as such.
It grew at night that an airplane got down on Da Nang, and it was after, but two Chinese parent and child in question talked to Aki by a smile of the whole face.
I was surprised at what I had an amiable smile in to a son a little. They took the accommodation in Hue so that they said and were the proposal that it was said to share a taxi, and to go together.
I called out to a Swedish couple elsewhere, and five people in total gathered.
It is 20 dollars that the nationality is scattered and gets in one taxi, and Aki paid it from Da Nang to Hue for about two hours. The Swedish couple is a little over 40 dollars. I think that I was able to almost cover it with this in full. Chinese parent and child almost succeeded in movement from Da Nang to Hue without expenditure.
As Aki was not coaxed particularly, it is enough. I felt a sense of incongruity in the figure which I called out to various people and was engaged earnestly in that father who looked good of the Chinese person shared one taxi with a son. Is it that a calculation takes first priority even if Japan-China relations has trouble?  Iside of car of the taxi which I had and hardly called out to Aki. It has become the topic of China with a taxi driver in Hanoi. Vietnam has trouble visiting Spratly Islands in the South China Sea (I seem to call it Tokai in Vietnam), too, and a Vietnamese fishing boat seems to be captured frequently, and the Vietnamese feels indignant very much. So Japan was serious in Senkaku, but was asked about what you would do. It is hopeless even if said that I would do what. I kick it or do not hear whether you demonstrate like a Vietnamese in the Chinese embassy very much.
I got to know Tu and have had a Chinese talk in a few minutes. Tu is gentle and is rarely angry, but seems to be angry in China. I said that I fought with a gun flatly if I heard that I would do what if China attacked it. There may be few such youths in the present Japanese.
Well, I was able to take a rest thanks to  Chinese parent and child safely at a reserved hotel in Hue. There was a message of Tu when I connected a smartphone with WIFI.
I informed it with arrival of the safety. It is not readily over afterwards when I begin a chat.
I lived on English not Japanese let alone a chat, but was readily serious. I have never met a boyfriend (still a friend sense then) of the foreigner. So Tu often gives a message with beans. I answered, but was considerably hard each time.

 

I said that good night because Tu was already sleepy and was over.
This pattern is the still same.
It is sightseeing in Hue the next day. Hue is a good place as well as Hanoi, too. As it is an ancient city of Vietnam, there are a lot of things which you should look at. I was destroyed by the Vietnam War including the old royal palace, but can feel an old feature in strenuous repair work enough. There were many Japanese and a Korean tourist here. It is a good place. It is the spring wind that was soft and comfortable without saying cold wind already even if I come to Hue. It is the feeling that should walk the large royal palace.
I stayed in Hue for 2 nights, and I moved to Ho Chi Minh, and the trip of Vietnam was over after all.
The trip was over, but the acquaintance with boyfriend Tu of the Vietnamese just began.